Každý rok si 22. marca pripomíname významný deň – Deň vody. Tohtoročná téma ,,Voda pre mier ˮ je zameraná na pripomenutie si významu dostatočného množstva zdravotne bezpečnej vody pre zdravie. Nedostatok vody alebo jej znečistenie, nedostatočný prístup všetkých ľudí k pitnej vode, to všetko môže spôsobiť nárast napätia medzi komunitami a krajinami. S rastúcimi vplyvmi zmeny klímy a rastúcim počtom obyvateľov existuje naliehavá potreba v rámci krajín i medzi nimi zjednotiť sa na ochrane a zachovaní nášho najcennejšieho zdroja.
Aj na našej škole sme si pre žiakov pripravili mnohé aktivity, ktoré smerovali k podpore informovanosti o význame vody. Na prvom stupni sa zapojili do aktivít deviataci, ktorí naším „menším“ žiakom vysvetľovali dôležitosť chrániť vodu. Spoločne si porozprávali, či prečítali príbeh o kvapke vody, vďaka kvízom si žiaci preverili svoje poznatky o vode a naučili sa veľa nového. Okrem toho tvorili krásne obláčiky, ktoré zdobia chodby našej školy.
Na druhom stupni si žiaci vyskúšali filtrovanie vody, aby pochopili ako funguje v prírode samočistenie vody. Dozvedeli sa zaujímavosti o mokradiach, ktoré sú pre nás a pre zachovanie vody v prírode veľmi dôležité. Tvorili zaujímavé projekty, postery a preskúšali si aj svoje vedomosti o vode.
Mgr. Lucia Poláčiková
Každý rok si 22. marca pripomíname významný deň – Deň vody. Tohtoročná téma ,,Voda pre mier ˮ je zameraná na pripomenutie si významu dostatočného množstva zdravotne bezpečnej vody pre zdravie. Nedostatok vody alebo jej znečistenie, nedostatočný prístup všetkých ľudí k pitnej vode, to všetko môže spôsobiť nárast napätia medzi komunitami a krajinami. S rastúcimi vplyvmi zmeny klímy a rastúcim počtom obyvateľov existuje naliehavá potreba v rámci krajín i medzi nimi zjednotiť sa na ochrane a zachovaní nášho najcennejšieho zdroja.
Aj na našej škole sme si pre žiakov pripravili mnohé aktivity, ktoré smerovali k podpore informovanosti o význame vody. Na prvom stupni sa zapojili do aktivít deviataci, ktorí naším „menším“ žiakom vysvetľovali dôležitosť chrániť vodu. Spoločne si porozprávali, či prečítali príbeh o kvapke vody, vďaka kvízom si žiaci preverili svoje poznatky o vode a naučili sa veľa nového. Okrem toho tvorili krásne obláčiky, ktoré zdobia chodby našej školy.
Na druhom stupni si žiaci vyskúšali filtrovanie vody, aby pochopili ako funguje v prírode samočistenie vody. Dozvedeli sa zaujímavosti o mokradiach, ktoré sú pre nás a pre zachovanie vody v prírode veľmi dôležité. Tvorili zaujímavé projekty, postery a preskúšali si aj svoje vedomosti o vode.
Mgr. Lucia Poláčiková